Zondag, 17 de stapdag

20 mei 2018 - Madrid, Spanje

Voor allemaal een fijn pinksterweekend, en bedankt voor jullie fijne reacties. Het motiveert ons om verder te doen!

Amaai, de bedden hebben nogal gepiept en gekraakt vanacht. Rachelle en ik kregen op een gegeven moment de slappe lach, want we dachten dat ze daar grote werken aan t doen waren. Hahahaha!

Vanmorgen in de plaatselijke bar ontbijt genomen en weer vertrokken voor een mooie klim. Puffend zijn we na 7 km op de top van de berg bij een bar aangekomen. Daar een goed glas verse sinaasappel gedronken en zo hadden we weer energie om aan de afdaling te beginnen. Dit was zeker zo moeilijk, vooral voor de knieën.

Af en toe moet je wel eens aan de kant voor de boer met zijn koeien, want anders zou je een slag van de staart kunnen krijgen. Toch weer prachtige uitzichten gehad vandaag en weer andere bloemen: sleutelbloemekes, wolfsmelk, aubretia,bloeiende heide, brunneria en ..........'

Rond 13.30u waren we in Triacastella en wilden nog graag een 4 km verder stappen. Gelukkig hebben we op tijd gezien dat er in SAN Xil geen albergue was, maar wel 14 km verder, dat was teveel van het goede en daarom beslist om hier te blijven. Nu wisten we ook waarom er hier zoveel waren. Rustige, propere overnachtingsplaats gevonden en slapen in enkel bedjes, wat een luxe.

Ps. Het heeft ons tijdens onze tocht dagelijks verwonderd dat je hier geen vuil langs de weg ziet, en hier passeren duizend mensen per dag!

Tijd voor een terrasje, t is zondag voor iets!

1. Denis:
    Schol
  2. Mia D'Aubioul:
    20 mei 2018
    Ik stuur jullie veel energie om de laatste kilometers vol te houden. Ik geniet van de mooie foto's die jullie telkens doorsturen. Geniet van de mooie uitzichten ❤️💋❤️
  3. Marleen van droogenbroeck:
    20 mei 2018
    Santé , geniet er nog van en nog veel moed..... we volgen jullie mee op jullie tocht , hahaha niet al stappend maar al lezend :D <3
  4. Julienne en Willy:
    Heel goe bezig meisjes.
  5. Etienne&Cecile:
    20 mei 2018
    Moet heel zwaar zijn. Maar het zien van al dat moois verzacht toch wel een heel klein beetje de pijn veel moed
  6. Hilde Verbercht:
    20 mei 2018
    Wij houden ons bij de voorkeurtochtjes van de club... :-D kwestie van het idee te hebben dat we niet onderdoen...! :-) Chapeau hoor voor jullie en dank om ons te laten delen in jullie tocht. Volhouden dames!
  7. Annemie:
    20 mei 2018
    Geniet nog met volle teugen van de terrasjes, de tocht, de mooie bloemen en de propere wegbermen ! Veel moed nog, de eindmeet is bijna in zicht :)