Dinsdag onze 12de stapdag

15 mei 2018 - Madrid, Spanje

Het begon niet zo goed vandaag, ik ( Rita) vannacht bijna niet geslapen van de pijn. Het was net of mijn spieren in brand stonden. Nadat ik mijn oefeningen had gedaan was dat al beter, maar ik voelde me echt niet goed.

Toch vertrokken en het was bitterkoud , 3graden en we hadden dan ook al onze laagjes boven elkaar aan. Onze handschoenen ontbraken ook niet, want koude vingers is niet alles. We moesten al direct beginnen met klimmen en ik had totaal geen energie, mijne moteur ging 100 in t uur. Het was echt op mijn adem trappen. De eerste bar die we tegen kwamen hebben we een toast met veel confituur en een grote koffie gedronken. Nog een banaan erbij om energie te krijgen en een pilletje tegen de pijn. Na een uurtje begon het te keren en was ik weer normaal.

De zon begon ons op te warmen en laagje per laagje konden we uitspelen. Na de middag begon het moeilijk te worden, het plat gedeelte hebben we achter ons gelaten en nu beginnen de bergen en het klimwerk. De paadjes waren steil en moeilijk te begaan door de losliggende stenen. Echt gevaarlijk, zonder ons stokken zou het niet gegaan hebben. Maar hoe mooi, we hadden ogen te kort om al die pracht in ons op toenemen. We werden vergezeld van bloemen en sneeuw op de toppen van de bergen. Er werden dan ook heel wat fotokes genomen.

Eindelijk kwam Cruz de Fierro in zicht , we hadden ons steentje mee om aan de voet van het kruis te leggen. Voor elk van ons een heel emotioneel moment , ieder met zijn gedachten bij diegenen die we mee hadden op onze Camino .

Het was 16u vooraleer we in El Acebo aankwamen. Eerst een albergue gezocht zodat we zeker waren van een bed voor de nacht. Na een douche een goei tas koffie gaan drinken met een stuk taart. Nu ons blog schrijven en dan rusten tot 20u tot het avondmaal. Het was een zware, vermoeiende , maar prachtige 24 km vandaag.

1. Denis:
    Proficiat dappere meiden
  2. José:
    15 mei 2018
    wel heel vermoeiend ,maar het loont meisjes
    proficiat, jullie doen het heel goed
  3. Laura en john:
    15 mei 2018
    hoi rust eens goed uit het is zwaar maar hou vol duimen gr
  4. Martine:
    15 mei 2018
    Luister tijdig naar je lichaam,het is je beste vriend. .....En dan komen jullie er wel.Ik geniet van de verhalen en de foto's.
  5. Lieve en Hans:
    Chapeau!
  6. Viki:
    15 mei 2018
    Waw dames wat een prestatie dat jullie leveren. Komaan he Rita laat die spanningen los in die spieren en genieten he!
  7. Hilde Verbercht:
    15 mei 2018
    Proficiat dappere pelgrims voor je doorzetting.maar ja t moet eh. Stoppen is geen optie meer... goed rusten wel!
  8. Marleen van droogenbroeck:
    15 mei 2018
    ik heb er geen woorden voor hoe ik jullie bewonder
  9. Mia D'Aubioul:
    Jullie blijven het goed doen. Volhouden hè sterke madammen 💕
  10. Ben Wante:
    15 mei 2018
    Go go girls blik op oneindig en marche
  11. Raets willy:
    15 mei 2018
    Wat ik lees jullie bent twee moedige madammen maar alleen die kunnen aan zo een avontuur mee doen maar sucses nog en groetjes vanuit jullie thuisland en geniet nog van het mooie dat nog zal komen.
  12. Sonja Leysen:
    15 mei 2018
    Jullie gaan er de laatste dagen nogal tegenaan....veel wind,koude en jullie maar gaan,de spiertjes spelen op... misschien is wat rustiger aandoen een antwoord er op...kan je er daarna weer tegenaan !! Sonneke 😘
  13. Louis De Wilde:
    15 mei 2018
    the point of no return is coming on ! volhouden meiden !
  14. Mia Brugmans:
    16 mei 2018
    Wauw wauw wat zijn jullie dappere doorzetters
    toch maal tijdig rusten hoor
    veel lieve groetjes van uit Aarschot xx
  15. Rombouts.jos en cop rita:
    16 mei 2018
    Wij duimen verder voor jullie, xx jullie zijn in onze gedachten dikke knuffel jos en rita
  16. Jb:
    16 mei 2018
    Hallo moedige stappers. Ik geniet na een heel drukke week van wat rust aan de kust. Veel respect voor jullie avontuur . Wie zei daar weer dat de vrouw het zwakke geslacht is. Volhouden de beloning volgt. 🌅🏆🍷