Woensdag onze 13de stapdag

16 mei 2018 - Madrid, Spanje

Gisteren na het avondeten onverwacht een mooie afsluiter van de dag gehad. Een prachtige zonsondergang mogen zien, dat was echt de moeite.

Vandaag vroeg op want het gaat warm worden.  Hoe begint onze dag ,s morgens? Rond half zes zijn de eersten al in de weer op onze kamer waar we met zeven personen liggen en zes uur is het onze beurt. Dan begint onze dag, spieren losmaken, slaapzak oprollen en in rugzak steken, want die moet er altijd als eerste in. Zorgen dat onze waterzak  gevuld is, want zonder kunnen we niet. Zien dat we zeker wc papier bij hebben, want we moeten nogal eens hier of daar achter een boompje of struikje gaan. Dan de rest er weer allemaal in en kijken dat we niets achter laten. Iedere morgen hetzelfde ritueel en iedere avond alles eruit halen.

Na het gezamenlijk ontbijt zouden we gaan vertrekken. Onze hospitaleros waarschuwden ons om zeker onze stokken te gebruiken daar het een moeilijke afdaling zou worden . En ze hebben gelijk gekregen.

Voetje voor voetje zijn we gedaald, het was soms echt moeilijk met losliggende stenen en je moest goed kijken waar je stapte. In het volgende dorpje eindelijk een beetje rust. Heel mooi plaatsje gevonden aan een Romeinse bron om te piknikken. Onze rest van de chips van gisteren (zout) , onze sinaasappel ( drinken) en Rachelle gedroogde pruimen en ik rozijntjes (suiker), zo hadden we alles binnen wat we nodig hadden.

Onderweg heel mooie vergezichten gezien, daarna gestapt op paadjes ingesloten door de bergen. Kleine, pittoreske dorpjes tegen gekomen waarvan je denkt "hoe kunnen ze hier nog wonen". Dan voelen we ons klein en nietig......ja.....dat is de Camino!

Opeens zag ik in de verte een bar met parasolletjes, tot we dichterbij kwamen en zagen dat het een verlaten kerkhof was. Rachelle zei " Allee Rita, ge zou de doden er nog uit halen, laat die mensen rusten begot." Wat hebben we toen gelachen en kregen we een natte broek.

Rustig verder gestapt en rond 14.30u Ponferrada binnen gekomen. Een mooi albergue gevonden waar we een kamertje van vier hebben. Na onze douche zijn we boodschappen gaan doen voor ons avondmaal en ontbijt, want hier koken we zelf. Onze was nog binnenhalen en dan genieten van het mooie uitzicht hier.

Tot morgen!

1. Laura en john:
    16 mei 2018
    het is mooi maar zwaar en verder gaan met veel moed gr
  2. Sylvia Dockx:
    16 mei 2018
    Ik kijk al uit naar jullie volgende etappe
    Gr.
  3. Mia D'Aubioul:
    16 mei 2018
    Bedankt voor het dagelijks verslag. Het is alsof we meereizen. Nog veel moed en doorzettingsvermogen. Wij blijven duimen 😘
  4. Els Wuyts:
    16 mei 2018
    Even wat statistiek: gemiddeld stappen jullie zo'n 22,5 kilometer per dag!!! (van dag 2 en 13 heb ik geen km teruggevonden)
    Indrukwekkend hoor! 👭
  5. Hilde Verbercht:
    16 mei 2018
    Helemaal eens met Els! Heel plezant om jullie dagverslagen te lezen en zo mee te volgen. Dankjewel daarvoor.
  6. Marleen van droogenbroeck:
    16 mei 2018
    Ben altijd benieuwd om jullie volgende dag te lezen ... heel tof dat we jullie kunnen mee volgen in jullie fantastische reis !!
  7. Maria:
    16 mei 2018
    Goe bezig plezant om jullie te volgen Veel stapplezier nog !!!
  8. Jef:
    16 mei 2018
    Jullie zijn ook nog eens vlotte verslaggevers . Het lleest zeer vlot ! Wij volgen jullie op de voet en op de letter! 👒👒
  9. Julienne en Willy:
    16 mei 2018
    Bedankt voor jullie dagelijks verslag, met enkele mooie foto's erbij.
    Wij vinden het super, als jullie in de namiddag moe aankomen, nog de moed hebben om jullie fans op het thuisfront dagelijks op de hoogte te houden. Echt straffe madammen.. Tot morgen!!
  10. Geraldine:
    17 mei 2018
    Echt tof dat we mee kunnen volgen. Leuk met de foto’s erbij!
  11. Mia Brugmans:
    17 mei 2018
    veel moed en succes dames leuke duidelijke verslagen fijn xxx
  12. Hani+gerhard:
    17 mei 2018
    Hallo Freunde - Ja, die Umgebung und Natur ist wunderschön und begegnet man sicher wenige Leute! Sieht man auch einige wilde Tiere so frei laufen?
    liebe Grüsse von Hani+Gerhard