Woensdag, 20ste stapdag.

23 mei 2018 - Madrid, Spanje

Vannacht de slaap niet kunnen vatten daar mijn gedachten,heen en weer gingen. Zodoende waren we vroeg uit de veren en vroeg op pad. Met dichte mist zijn we vertrokken voor een stevige klim, het was een rotsig pad met langs weerszijden bomen waardoor het vrij donker was.

Alhoewel het nog vroeg was waren er toch al heel wat pelgrims onderweg. Na een klein uurtje waren we boven en ging het gemakkelijker. Af en toe nog eens een klim, maar meestal vals plat en dat valt nogal mee.

Veel mooie uitzichten hebben we vandaag niet gehad, het was meestal een padje langs de weg dat we liepen. Maar ja.....wat wil je......dit is ook de Camino. We zijn de voorbije dagen een beetje verwent geweest met de mooie uitzichten.

In Gonzar zijn we de eerste maal gestopt voor ons koffieke, dan hadden we al 8 km gestapt. In Ligonde was het tijd om ons een beetje te versterken en hebben een lekker ( croqueje) gegeten. Daarna nog een 6 km en t was tijd voor verkoeling en aten we een ijsje, want het zweet droop van ons af zo warm was het, 28gr

Na nog een aantal kilometers langs de weg lopen bereikten we om 14.30u onze bestemming, Palas de Rei en hadden we er 25 kilometer opzitten. Al vlug een albergue gevonden, rugzak af, douchen en rusten. Het was genoeg voor vandaag.

1. Mia D'Aubioul:
    23 mei 2018
    De moed erin houden meisjes. Het einddoel is in zicht 👍👍👍
  2. Julienne en Willy:
    23 mei 2018
    We proberen ons voor te stellen dat het niet gemakkelijk is voor Rita. Niettegenstaande immer vooruit.
    Men komt het kerkje van Palas de Rei buiten en is in het midden van het stadje. Ook in ditzelfde stadje hebben wij overnacht. Veel moed voor jullie beiden, nog ong 67Km tot het ongelooflijk moment, de kathedraal en het groot plein.XXX
  3. Rita en Rachelle:
    23 mei 2018
    Bedankt voor jullie steunende woorden. Wij gaan tot het einde! Rita
  4. Hilde V.:
    23 mei 2018
    Jazeker Rita, deze gemengde gevoelens zullen bij je blijven tot... Veel sterkte en probeer toch maar echt te rusten. Sterkte, het is nu meer dan ooit een echte pelgrimstocht geworden. Veel liefs, Hilde
  5. Mia Brugmans:
    24 mei 2018
    Hé dames ik heb van een paar dagen moeten bij lezen ,, Jullie zijn echte krakken veel moed sterkte en veel plezier samen nog even hé het begint af te korten wanneer denken jullie het eind doel bereikt te hebben ?? LIEVE GROETJES DIKKE KNUFF XX
  6. Raets willy:
    24 mei 2018
    Einde in het zicht wat jullie gedaan hebben is iets voor straffe madammen .
    Groetjes 👍👍👑
  7. Laura en john:
    26 mei 2018
    nog wat vol houden het einde is in zicht jullie hebben het goed gedaan
  8. Julienne en Willy:
    28 mei 2018
    Als we dit schrijven zijn jullie reeds op belgische bodem.
    Proficiat Rachelle en Rita. Geniet nog na van hetgeen jullie samen beleefd hebben.
    Het was een tocht met problemen in het begin en op het einde. Toch hebben jullie het tot een goed einde gebracht. Echt Prachtig.
    Nogmaals onze oprechte deelneming aan Rita. Het is pijnlijk iemand te verliezen die men graag ziet.
    Moge het een troost zijn dat je papa lang in uw midden mocht zijn ,en dat hij aan deze gezegende leeftijd van verder lijden is gespaard.
    Een dikke knuffel van ons twee .