Zaterdag onze negende stapdag

12 mei 2018 - Madrid, Spanje

Na een heerlijke nachtrust zijn we vandaag pas om 7.30 uit ons bed gekomen. Nadat we alles rustig hadden klaargemaakt en ontbeten in de albergue, zijn we om 9u vertrokken . De stad uitkomen neemt wel wat tijd in beslag daar er in Leon vele mooie monumenten te zien zijn en het fototoestel werd dan ook regelmatig bovengehaald.

Na een dikke 8km hebben we er voor gekozen de drukte achter ons te laten en de alternatieve route genomen. Deze was in kilometers meer, maar zeker de moeite. Het was stappen door een landschap dat vol verrassingen zat. We zagen allerlei soorten bloemen, blauwe orchideeën, witte bloemen, velden met koolzaad.

Soms was het moeilijk en bergop, dan weer gemakkelijk. Maar we hebben heel de dag moeten vechten tegen de wind. Gelukkig hadden we onze rugzak aan om ons op de grond te houden. Het is zoals het pad van het leven, dat is ook niet altijd even gemakkelijk. We hebben dan ook stil gestaan met de dingen des leven, soms is het moeilijk, maar er is altijd weer een lichtje aan de horizon. We zijn dan ook enorm dankbaar dat we dit mogen beleven en denken aan anderen die we mee hebben op onze weg.

Rond 14.30u zijn we dan aangekomen in Villar de Mazarife en hebben 21km gestapt. We waren juist aan t zeggen om een onderdak te zoeken voor de nacht , als mijn oog op de albergue van 2012 viel, waar ik samen met Julien geweest ben. Wij heel blij en ons bedje klaargemaakt. Een wandeling in t dorp gemaakt en in een bar een vino tinto de verano gedronken. Maar.....deze was straffer als die van gisteren en we voelden het in ons hoofd, we waren dan ook onze weg kwijt en zijn een beetje in het dorpje rond gedoold. We zijn terecht gekomen!

Er stond ons een heerlijke maaltijd te wachten, een slaatje, een lekker soepje, een lekkere vegetarische paella en als nagerecht een crêpe met aardbeien en slagroom. Heel verzorgd!

Tot morgen!

1. Julienne en Willy:
    12 mei 2018
    Mooi, mooi, mooi. Vino tinto de verano en de kilometers zijn veeeeeel beter dan een slaappilleke. Wij kijken uit naar jullie verhaal van morgen. XXX
  2. Lieve en Hans:
    12 mei 2018
    Dat jullie nu allemaal die mooie bezienswaardigheden kunnen waarnemen en beleven verklaart maar een zaak.
    Wij, jullie, iedereen vliegt door het leven.
    Kijk nu bij ons, hoe mooi bijvoorbeeld Westerlo is, als je wandelt. Soms, nu nog ontdek ik huizen of bomen, noem maar op, die hier decennia lang staan. Nooit gezien omdat we er met de wagen voorbij reden. Daarom niet snel hoor, maar gewoon niet opgemerkt hebben na al die jaren.
    Wat ik eigenlijk wil zeggen is dit. Jullie hebben nu de unieke kans om al dit moois te zien, op een menselijk tempo. Een oer-tempo, aangepast voor de mens. Geniet en proef daarvan.
    Succes nog.
    Lieven en Hans.
  3. Fred:
    12 mei 2018
    Vino tinto en dan maar gibberen?
    (Met blozende kaakjes)
  4. Hilde Verbercht:
    12 mei 2018
    Mooi mooi, zó n filosofische tocht... dank om aan de mee levende thuisblijvers te denken!
  5. Els:
    13 mei 2018
    Heel leuk om jullie reisverslagen te lezen en de foto's te bekijken. Ik merk dat jullie er enorm van genieten en dat is de bedoeling. Ik krijg bijna zelf al zin in zo'n avontuur. Geniet er met volle teugen van en nog heel veel stapplezier!
  6. Marleen van droogenbroeck:
    13 mei 2018
    inderdaad heel fijn om alles te kunnen volgen van jullie... zo een mooie ervaring dat jullie beleven super
  7. Raets willy:
    13 mei 2018
    Was u enige dagen verloren maar zie dat alles in orde is en dat jullie mooie dingen zien echt mooi om te beleven groetjes en tot de volgende.