Zondag tiende stapdag

13 mei 2018 - Madrid, Spanje

In deze albergue hebben we volgens Spaanse normen een uitgebreid ontbijt gehad , meestal is het alleen maar een toastje of een Maria koekje. Weer met goede moed vertrokken op onze tocht naar Astorga.

Tot 11u was het gemakkelijk, wel vechten tegen de wind maar de weg zelf was tamelijk plat. Maar vanaf puente Orbigo begon het stilletjesaan bergop te gaan, voorbij de brug hebben wij de route genomen door de bergen. Een ogenblik gedacht dat we verkeerd waren daar het niet zo goed bewegwijzerd was. Tot we op een gegeven moment tussen het struikgewas een geel pijltje vonden. Oef.... Toch goed. Maar wat duurde het lang, we zagen niemand voor ons, niemand achter ons, het was alsof we alleen op de wereld waren. En heel vermoeiend, tot..... In the middle of  nowhere  een oase zagen. in de woestijn. Hij had fruit, koek, drank bij,al wat ge wilt. We moesten het maar nemen en we hadden het, betalen?  DONATIVO!.. Dat was heerlijk, even rusten, iets eten en dan weer verder.

Weer gesterkt gingen we verder, na eindeloze kilometers kwam er leven in zicht en als ge denkt dat we er toen al waren, VERGEET HET MAAR!  Het was nog zeker 3km stappen tot Astorge.

Het was dan ook 15.30u eer we alletwee  STIKDOOD aankwamen. We vonden snel een albergue konden onze rugzak afdoen en ons verfrissen. Pffffff eindelijk!

Na even gerust te hebben, hadden we weer wat energie om het Bisschoppelijk paleis van architect Gaudi te gaan bezoeken. Dit was indrukwekkend, zo mooi. Er was ook een volledige tentoonstelling van de Familia Sagrada te bezichtigen. Het was echt de moeite waard om onze vermoeidheid te overwinnen.

30km gestapt vandaag.

Na een lekkere pizza vermoeid, maar voldaan naar ons bed. Daarom geen blog gisteren.

1. Mia Brugmans:
    14 mei 2018
    meisjes na telkens het lezen van jullie blog kan ik niet met woorden schrijven wat een bewondering ik heb voor jullie en zo een door zetters veel dikke warme knuffels van uit Belgié xx
  2. Els Wuyts:
    14 mei 2018
    Na 30 km nog de moed om architectuur te gaan bekijken, wauw!
  3. An en Jo:
    14 mei 2018
    Wel dames,wat is dat toch knap, zulke afstanden wandelen en daarna nog even een stadswandeling maken. Straffe madammen!
  4. Marleen van droogenbroeck:
    15 mei 2018
    top prestatie wat jullie nu doen !!!!
  5. Sylvia Dockx:
    Mooi zo 2 straffe madammen
  6. Etienne&Cecile:
    15 mei 2018
    Veel liefs van ons vieren
  7. Julienne en Willy:
    16 mei 2018
    Dag na dag groeit onze bewondering voor jullie ! Jullie zijn echte doorzetters, en wat een topprestatie zetten jullie elke dag opnieuw neer ! Zeer groot respect voor deze twee moedige, sterke dames !!!